دکتر مهدی زارع گفت: تعیین کانون زلزله می‌تواند به علاوه و منهای ۵ تا ۱۰ کیلومتر خطا داشته باشد، بنابراین کانون زلزله‌هایی که در دریا اتفاق می‌افتد، ممکن است ساحل باشد. اما زلزله در دریا هم می‌تواند اتفاق بیفتد، به دلیل شکستگی‌ها و گسل‌هایی که کف دریا وجود دارد. در نزدیکی سواحل دریای عمان و خلیج فارس در ایران هم گسل وجود دارد. مثلا در ۳۰ کیلومتری ساحل ایران در دریای عمان، مرز فرورانش ورقه اقیانوس هند و دریای عربی به زیر فلات ایران قرار دارد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دماوند- زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتری حوالی دماوند در استان تهران را لرزاند.
بامداد امروز زلزله شدیدی هکایدو ژاپن را لرزاند.
مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد ساعتی پیش زمین‌لرزه‌ای به شدت ۵.۳ ریشتر استان مالاتیا واقع در جنوب ترکیه را لرزاند.
بر اثر وقوع زمین‌لرزه ۵.۵ ریشتری در شرق چین، ۲۱ نفر زخمی شده و ۱۲۶ خانه فروریخت؛ همچنین حرکت ۶۰ قطار نیز لغو شد.
منابع خبری از وقوع زلزله قوی در پاناما خبر دادند.
این زمین لرزه به قدرت ۳.۵ ریشتر ساعت ۴۳ دقیقه بامداد پنجشنبه در ۱۰ کیلومتری جوادآباد از توابع ورامین در استان تهران را لرزاند.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر استان قونیه ترکیه را لرزاند و باعث وحشت شهروندان و خروج آنان از خانه‌های خود به خیابان‌ها شد.
زلزله 4.2 ریشتری در حین تمرین اتلتیکو مادرید در نزدیکی سئول، زمین را لرزاند.
این زلزله که بزرگی ۴.۶ ریشتری داشت، در عمق ۱۰ کیلومتری دریای خزر به وقوع پیوست و آستارا را در غرب گیلان لرزاند.
شهر بندرمقام واقع در هرمزگان با زمین لرزه‌ای به ریشتر ۴ در عمق ۵ کیلومتری زمین لرزید.
مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه از وقوع زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ریشتر در مرکز ترکیه خبر داد.
پیوستن ۱۰ هزار نظامی ذخیره دیگر در ارتش رژیم صهیونیستی به صفوف مخالفان و نگرانی فرماندهان ارتش این رژیم نسبت به نابودی توان نظامی ارتش، از جدیدترین تحولات مربوط به بحران در اراضی اشغالی است.
زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر شهرستان دوغان‌شهیر در استان مالاتیا واقع در ترکیه را لرزاند.
طبق اعلام مرکز لرزه نگاری این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلو متری زمین رخ داده است.
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه زلزله قیامدشت در گسل پارچین - ایوانکی بوده است، گفت: زمین لرزه امروز تک لرزه‌ای بوده و مردم به هیچ عنوان نگران نباشند.
رشت - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری آذربایجان که در مناطقی از استان گیلان احساس شد خسارتی نداشته است.
ساعاتی پیش زلزله‌ای به قدرت ۵.۷ ریشتر در ۵۲ کیلومتری خاچماز جمهوری آذربایجان را لرزاند که این زلزله در گیلان نیز احساس شد.
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶ ریشتر در استان پاپوآ در اندونزی به وقوع پیوست.
لطیف صادقی اظهار کرد: مقارن ساعت ۱:۲۱ بامداد امروز دوشنبه زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۷ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین مناطق موسیان و دهلران را لرزاند.
روز گذشته (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲) زلزله با بزرگای متفاوت ۱۲ بار شهر‌های مختلف ایران را لرزاند، در این میان قصر شیرین در استان کرمانشاه با ثبت ۴ زمین لرزه بیشترین تعداد زلزله را برای خودش ثبت کرد، بزرگ‌ترین زلزله روز گذشته هم با بزرگای ۴.۵ در مقیاس ریشتر به قصر شیرین رسید، زلزله‌ای که ساعت ۱۷ و ۴۸ دقیقه این شهر را لرزاند.
بر اساس تحقیقات انجام شده، پروژه ۱۰ طبقه TallWood، به معنای واقعی کلمه هم ارتفاع زیادی دارد و هم نکات طراحی سازه‌ها در آن رعایت شده است. به توصیف پی، در هسته این ساختمان نیز از سیستم‌های چوبی انبوه استفاده شده است، به این معنی که لایه‌هایی از چوب به شکل پنل‌های جامد در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، که می‌توان آن‌ها را به شکل دلخواه در کنار هم قرار داد. در حالی که این مدل فقط برای میز لرزان ساخته می‌شود، امیدواریم که در صورت موفقیت، بتوانیم این طرح را در دنیای واقعی نیز بسازیم.
لحظات پیش یک زمین‌لرزه نسبتاً شدید کابل را تکان داد. هنوز از خسارات و تلفات احتمالی این زمین‌لرزه و این‌که دیگر در کدام بخش‌های کشور احساس شده، جزییات در دست نیست. خبرگزاری فرانسه هم از احساس شدن زلزله شدیدی به قدرت ۷.۷ ریشتر در پاکستان خبر داده است.
ارزین همچنان پابرجاست، واحه‌ای در نزدیکی مدیترانه، جایی که این سوال مردمش را گیج کرده است که چطور این شهر در برابر زلزله و پس لرزه‌های قدرتمند آن مقاومت کرده است در حالی که بقیه شهر‌ها نابود شدند و بیش از ۴۰ هزار نفر در ترکیه و سوریه جان باختند. در ارزین، به گفته شهردار این شهر، هیچکس کشته نشد و حتی یک ساختمان هم فرو نریخت.
ایران در رتبه سوم جهان از نظر تعداد زلزله قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ